Communicatiehuis de Liemers

Genomineerd!! Een mooi moment voor extra zichtbaarheid.

dinsdag, 22 november 2016 Geschreven door 

De genomineerden voor de MKB Duiven Ondernemer en Starter van het jaar zijn weer bekend. Vanaf deze plek feliciteren wij alle genomineerden. Wie de winnaar ook wordt, jullie hebben het allemaal verdiend.

Bij een nominatie hoort publiciteit. Je wordt in de gelegenheid gesteld je bedrijf uitgebreid voor te stellen. En als ondernemer wil je dat natuurlijk. Want wie wil er niet zichtbaar zijn bij collega-ondernemers en mogelijk nieuwe klanten. Als je niet genomineerd bent, en je wilt wel zichtbaar zijn, moet je zelf het initiatief nemen.

Zelf de publiciteit zoeken betekent dat je iets te vertellen hebt. Iets nieuws, iets leuks, iets actueels. Belangrijk is vooraf te bepalen of jouw bericht nieuwswaarde of maatschappelijke waarde heeft. Is dat zo, dan is de kans groot dat de lokale of regionale pers, zoals het dagblad of een huis-aan-huisblad, jouw bericht oppikt en plaatst. Alleen, garantie voor plaatsing krijg je niet. De redactie bepaalt.

Waar moet je bericht aan voldoen?

  • Een bericht moet nieuwswaarde hebben. Lezers kunnen er iets mee of het heeft maatschappelijke waarde.
  • Een online bericht moet het delen waard zijn. Mensen vinden het leuk, interessant of waardevol en willen het met hun volgers delen.
  • Een bericht vertelt over de meerwaarde van je bedrijf. Ken het probleem van je klant. Als jouw bedrijf de oplossing heeft, dan bied je meerwaarde.
  • Een bericht kan jouw kennis delen. Je laat je deskundigheid zien. De lezers worden er beter van. Maar je hoeft niet alles weg te geven.

Bavaria-jurkjes!

Wil je echt opvallen? Dan moet je uit een ander vaatje tappen. Denk bijvoorbeeld aan de Bavaria-jurkjes tijdens het WK-voetbal. Dit was geen toeval, maar een uitgekiende marketing-actie. Vond jij het logisch dat er ineens een aantal mooie meiden, allemaal in hetzelfde jurkje, prominent in beeld kwamen? Een kwestie van de juiste timing, op de juiste plaats!

Ook dichtbij huis kun je op een ludieke manier opvallen. Out-of-the-box denken en kijken hoe je een positieve indruk kunt achterlaten, zonder opdringerig over te komen. Zorg voor een prikkelende boodschap die mensen nieuwsgierig maakt, maar zorg er ook voor dat dit tot in de puntjes is voorbereid. Een dergelijke actie moet aandacht trekken, mensen moet erover praten en het met elkaar willen delen. En het moet passen in de situatie of het evenement, zoals Daphne Schippers die prominent op een flatgebouw prijkt tijdens de WK Atletiek in Amsterdam.

Kijk voor inspiratie eens op: http://marketingology.nl/top-50-guerilla-marketing-voorbeelden/

 

Een goed idee ligt soms voor de hand, soms ook niet. Wij denken graag met je mee.

Lees 554 keer
Paula van Remmen

Crossmediale communicatie 
Lees mijn blog

06 - 51 80 60 19
dvvr@communicatiehuisdeliemers.nl 

Laat een reactie achter