Communicatiehuis de Liemers

Communicatie is emotie

vrijdag, 20 juni 2014 Geschreven door 

Hoezo? Emotie? Als je een communicatieprofessional inschakelt, hebben ze het toch alleen maar over verkoopondersteunende activiteiten? Ik denk daar iets anders over. We communiceren de hele dag door, over van alles. Zakelijk en privé. De grens tussen zakelijk en persoonlijk communiceren is flinterdun. Lees mee over mijn ervaring. 

Mijn hobby is zingen. Afgelopen weekend hebben wij, Popkoor Repeat, drie theatershows op de planken gezet. Een spectaculaire show met een live-band, professioneel licht en geluid, met de titel Firework!. In de voorbereiding hadden we als taak zoveel mogelijk kaarten te verkopen en de zaal uitverkocht te krijgen. Ik kan je zeggen, dat is gelukt. Communicatie heeft een grote rol gespeeld. We hebben een totaalbeeld neergezet dat alles op elkaar liet aansluiten. Een feestje met een uitnodiging; een verhaal over wat ons in het leven allemaal overkomt; en een boodschap: Maak je eigen feestje en geniet zoveel mogelijk. Dan weet je dat je leeft. We hebben mensen geraakt met onze zang, met de sfeer. Kippenvel-momenten, stil en sereen, én echt vuurwerk, waarbij je niet meer op je stoel kunt blijven zitten.

In de voorbereiding hebben we de communicatie zakelijk aangepakt. Nagedacht over een programmaboekje, met de insteek om onze bezoekers iets mee naar huis geven. Dat het na dat weekend met drie voorstellingen niet ophoudt, maar dat je met elkaar blijft communiceren. Het programmaboekje was uit een ansichtkaart met envelop. Zonder daar op aan te sturen, heeft het publiek de functie hiervan begrepen. In de dagen erna ontvingen wij onze uitnodiging per post met een dankwoord voor de prachtige voorstelling waar mensen lang over napraten, getuige alle berichten op onze  Facebookpagina. Kortom, missie geslaagd. 

Communicatie is overal. We willen mensen raken met onze boodschap. Emotie overbrengen of die nu zakelijk of persoonlijk is. Het gaat er altijd om dat je de ontvanger centraal stelt, wat houdt hem of haar bezig en kun je daar een oplossing voor bieden? Dan komt emotie en communicatie bij elkaar.

Popkoor Repeat juni 2014 – Foto: Jacques Kok, Duiven

Lees 22522 keer
Paula van Remmen

Crossmediale communicatie 
Lees mijn blog

06 - 51 80 60 19
dvvr@communicatiehuisdeliemers.nl 

Meer in deze categorie: « Omdenken Valstrikken »

1 Reactie

  • Reactielink Diane Hidding vrijdag, 20 juni 2014 13:35 Geplaatst door Diane Hidding

    Ha Paula, mooi verwoord en deskundig geanalyseerd. Muziek is emotie en moet zoals alles ook "verkocht" kunnen worden. Het doel is daarom bereikt dat veel toeschouwers, Repeat,met alle passie,heeft mogen bewonderen. Alvast veel toitoitoi voor de volgende voorstelling!

    Rapporteren

Laat een reactie achter