Communicatiehuis de Liemers

Case: Crossmedia project

vrijdag, 04 september 2015 Geschreven door 

Vraag van de klant: maak een brochure met een opvallende cover. Concept als vorig jaar. Budget als vorig jaar. Communicatiedoel: online of telefonisch bestellen, afspraak maken, showroom bezoeken.

Wij vonden het tijd voor een heel nieuwe aanpak. Een aanpak die op de juiste plek de juiste doelgroep bereikt. Het resultaat: een complete cross-mediale campagne waarin vele kanalen in elkaar grijpen en elkaar versterken. Het kostte overtuigingskracht. Maar de klant is nu niet alleen heel tevreden, maar haalt ook boven verwachte resultaten. 

We nemen u mee in die andere campagne, met het budget in het achterhoofd. 

De brochure is in afgeslankte vorm overeind gebleven. Een afwijkend formaat en een aansprekende cover. De omvang is gehalveerd. Veel sfeer, weinig tekst en een beperkte productpresentatie. Het ontbrak bewust aan details. De website moet de rest doen. 

Voor de fotografie is een in de branche van onze opdrachtgever unieke methode ingezet: knolling. 

De website hoort onmiskenbaar bij de brochure. Hier is ruimte om per product meer informatie te verstrekken en direct te bestellen, een afspraak te maken voor showroombezoek als een standaardproduct niet voldoet. 

De verrassende grafische animatie in de header van de website inspireert om tailormade producten tot stand te brengen. Showroombezoek is een belangrijk element in het verkooptraject van de klant. Is de klant eenmaal in de showroom, dan is verkoop gegarandeerd. De videopresentatie op de website laat de klant alvast kennis maken met de showroom en de verkoper. 

De videopresentatie en de animatie worden ingezet op YouTubeFacebook, Pinterest, LinkedIn en andere social media worden door de aan de campagne deelnemende organisaties zelf met het ontwikkelde materiaal ingezet. 

Het resultaat is een crossmediale campagne, waar de doelgroep via de verschillende kanalen steeds opnieuw met de boodschap wordt verrast. Het budget is gelijk gebleven, dankzij de inzet van een team betrokken specialisten. Een project waar je energie van krijgt. Een project dat we ook voor jou kunnen ontwikkelen. Nieuwsgierig naar het resultaat? Ga naar vanaltena.ster-kerstpakketten.nl

Wil je meer weten over een crossmediale campagne? Neem contact op met Paula van Remmen

Dit artikel is ook verschenen in MKB Duiven Nieuws

Lees 980 keer
Paula van Remmen

Crossmediale communicatie 
Lees mijn blog

06 - 51 80 60 19
dvvr@communicatiehuisdeliemers.nl 

Laat een reactie achter