Communicatiehuis de Liemers

Omdenken

dinsdag, 03 juni 2014 Geschreven door 

We weten allemaal heel erg goed hoe we ons eigen product of dienst kunnen aanprijzen. We weten immers alles te vertellen over eigenschappen, details van de dienst die we leveren, de kwaliteit van onze producten en vooral waarom de klant beslist jouw product moet kopen, omdat het de beste keuze is.

Als communicatiespecialist weten we maar al te goed hoe onze opdrachtgevers denken. Of daarmee de juiste weg is bewandeld vragen we ons bij iedere opdracht opnieuw af. Natuurlijk zal in een catalogus of productinformatieblad altijd alle feitelijke informatie worden weergegeven. Een ander verhaal is hoe we de potentiële klant enthousiast kunnen maken over ons bedrijf, ons product, onze dienst.

Ga er maar aanstaan. Hoe denkt onze klant. Waar zit onze klant op te wachten. Die klant zit alleen maar te wachten op de oplossing van zijn probleem, zijn vraag. Hij of zij wil in zijn of haar behoefte worden voorzien. Dan zit iemand niet te wachten op een alleszins logische, eerlijke verhandeling over het ontstaan van het bedrijf of hoe lang een bedrijf bestaat. Ze zitten te wachten op het antwoord op hun vraag: doet het product datgene dat ik wil bereiken.

Ik noem dat omdenken. We doen het dagelijks. Het zit in onze genen. Het lijkt zo voor de hand te liggen, toch is de praktijk nogal anders. Fabrikanten en dienstverleners moeten overtuigd worden. Vooral ondernemers die zeggen het zelf wel te kunnen stappen vaak in hun eigen valkuil. Tekst en vorm moeten er toe doen. Er moet emotie in zitten. Een klant wil verrast worden en moet er voor zorgen dat dat comminicatiemiddel tussen alle andere vergelijkbare producten net even extra aandacht krijgt en dus zorgt voor actie = verkoop. Als je dat consequent doet, bouw je aan je imago en we willen eigenlijk allemaal dat beeld creëeren waardoor de klant je als preferred supplier gaat zien.

Lees 14241 keer
Ton de Vlieger

 

Communicatieadviseur
Lees mijn blog

06 - 22 99 10 11
dvvr@communicatiehuisdeliemers.nl 

Laat een reactie achter