Communicatiehuis de Liemers

Hoera, al weer 1 jaar oud!

dinsdag, 25 november 2014 Geschreven door 

CdL (zo noemen we intern Communicatiehuis de Liemers) viert haar 1e verjaardag. Zijn we nu starter af? Of zijn we nog steeds volop aan het ontdekken wie we zijn en waar we staan? Als ik zo terug kijk op het afgelopen jaar, dan is het eigenlijk allebei. Tijd voor een korte terugblik.

Het ontstaan van CdL

Op 22 November 2013 zag Communicatiehuis de Liemers officieel het levenslicht. Maar daar ging heel wat aan vooraf. Aanleiding was een klant die meer wilde dan ik met Spurt kon bieden. En omdat ik toch al in een pand zat met allerlei andere disciplines, was de kruisbestuiving snel gemaakt. Maar ja, als je onder een gezamenlijke naam naar buiten wilt treden, moet je achter de schermen toch ook aardig wat regelen. En dat met een setje zelfstandige en dus eigenwijze ondernemers. Over de naam en het logo hoefde gelukkig niet meer nagedacht te worden. Maar al het andere was nog onontgonnen. Bedrijfsvorm, bankrekening, onderlinge afspraken, IT, administratie. Noem maar op, het was alsof ik gewoon opnieuw starter was, maar dan met de "handicap" van partners die ook hun eigen ideeën hebben.

Samenwerken is samen werken

En nu zijn we al weer een jaar verder. De opstartperikelen hebben we grotendeels achter de rug. Mijn grootste twijfel is gelukkig niet terecht geweest. Want ondanks  drie vrouwelijke kapiteins op het schip is de samenwerking echt super te noemen. Ja, we hebben soms pittige discussies. En ja, soms doet een van ons iets wat de ander toch graag anders had gehad. Maar we hebben één doel voor ogen en dat is van CdL een succes te maken. En daarom maken we veelvuldig gebruik van het poldermodel en accepteren we dat we niet altijd krijgen wat we willen. Alleen ondernemen is makkelijker en sneller, maar zo veel minder leuk. De anderen inspireren me, zorgen er voor dat mijn werk beter wordt (en daar profiteert de klant van) en geven me soms de nodige schop onder de kont. En ik denk dat dat wederzijds is.

"Gewoon" een reclamebureau

Hoe graag ik ons ook als uniek, speciaal en anders betitel, ik realiseer me ook dat we voor de buitenwereld "gewoon" een reclamebureau zijn. Een bureau dat mooie dingen maakt, leuke campagnes bedenkt en effectieve websites bouwt. We zijn nog steeds op zoek naar de ideale balans tussen "gewoon" en "anders". Na een jaar is dat nog niet anders dan het eerste moment dat we aan dit avontuur begonnen. En ik denk dat die zoektocht over een jaar nog steeds gaande is. Eigenlijk hoop ik dat dat nooit ophoudt en dat we altijd scherp blijven op wie we zijn, wat we doen, wat ons uniek maakt en wat onze klant daar aan heeft.

Op naar jaar twee.

Lees 3556 keer
Martine Wijnen

Online communicatie en strategie 
Lees mijn blog

06 - 50 66 25 96
spurt@communicatiehuisdeliemers.nl

1 Reactie

Laat een reactie achter